про школу«Це насправді дивовижна школа! Я пишаюся тим, що заклад названий на честь мого чоловіка — композитора Івана Карабиця».

Доктор мистецтвознавства, професор НМАУ М. Д. Копиця

www.karabits.com

НЕДЕРЖАВНА УСТАНОВА. Школа заснована у листопаді 2014 року. Ініціатор та організатор — Шимко Євгенія Олегівна. 

Заклад має все необхідне для занять обладнання та сучасну методику, авторами якої є педагоги нашої школи із багаторічним досвідом роботи (від 7 до 32 років). Педагоги нашої школи є кваліфікованими викладачами першої та вищої категорій згідно з МОН України (у наявності всі необхідні документи).

ПРО ШКОЛУ ТА ВІЛЬНЕ ВОЛОДІННЯ ІНСТРУМЕНТОМ

95% учнів музичних шкіл після закінчення навчання закривають «кришку інструменту» і не мають жодного бажання грати. Це пов’язано з тим, що зазвичай у музичних школах процес навчання полягає у «зубрінні» певних заданих програмою творів, які вивчаються тривалий час за допомогою педагога. У результаті, учень не отримує важливих знань: як самостійно розібрати і вивчити твір, навчитися підбору на слух, імпровізувати, аранжувати і тим більше створювати власні композиції та пісні.

Мета нашої школи – дати такі знання та навички, щоб по закінченню навчання учень не залежав від педагога і був повноцінним музикантом-виконавцем, міг вільно демонструвати свої уміння друзям, родичам, знайомим та на «великій» сцені.

В програму нашої школи ми включили уроки, які є важливими для повноцінного розвитку і засновані на методиці «вільного володіння інструментом».

ПРО ШКІЛЬНУ ПРОГРАМУ

Шкільна програма включає такі дисципліни:

  1. Спеціальність (фортепіано, скрипка, гітара, вокал, барабани, флейта) – індивідуальні заняття (45 хв.);
  2. Теорія музики, сольфеджіо, муз.література (дисципліна, яка розповідає про історію музики, про композиторів, жанри та стилі, вивчає музичну грамоту, розвиває слухові та ритмічні здібності) – групове заняття (45 хв.);
  3. Хор (практична дисципліна, ціль якої є розвиток інтонаційних та вокальних здібностей) — групове заняття (45 хв.);
  4. Загальне фортепіано (з 2-го класу) – індивідуальне заняття (30 хв.);

Шкільна програма має 4 роки базового навчання та 2 роки спеціалізованого навчання для тих, хто планує вступати до професійних музичних навчальних закладів (коледж, училище).

Шкільна програма передбачає участь учнів у різноманітних концертах, всеукраїнських міжнародних конкурсах та фестивалях. Участь в ансамблях та гуртах різного складу та жанру, від класичних дуетів, тріо, квартетів до поп, джаз та рок гуртів.

 

про школлу

Давно відомо, що музика має сильний вплив на духовний, моральний і естетичний розвиток людини. Діти набагато сприйнятливі до музики, ніж дорослі, тому музичний розвиток дітей є невід’ємною частиною виховного процесу. Музичні ігри, казки та мультфільми для дітей залишають у свідомості дитини незгладимий слід, розвивають фантазію й уяву, тому в житті дитини має бути присутня музика.

Група розвитку для дітей — це комплекс спеціальних музичних групових занять (тривалістю в 45 хвилин), які включають в себе 5 основних задач:

1. Музична зарядка;
2. Гімнастика для пальчиків;
3. Ейдетика та сценічне виховання;
4. Гра на кольоровому піаніно;
5. Гра на шумових інструментах;

Розглянемо детально кожний пункт:

Музична зарядка — це різноманітні рухи під музику, які викликають у дітей захоплення, а також розвивають опорно-руховий апарат. Ми використовуємо цікаві та не складні мелодії, щоб дітки могли запам’ятати пісеньку і приспівувати її під час зарядки.

Гімнастика для пальчиків — дрібна моторика у дітей сприяє формуванню їх головного мозку і розвитку мовлення. Рух кистей рук допомагає встановити міцний взаємозв’язок між лівою і правою півкулями головного мозку і забезпечити їх синхронну роботу. А стимулювати розвиток дрібної моторики, допоможе пальчикова зарядка. Проводячи пальчикову зарядку з музикою можна розвинути у дитини почуття ритму, виявити його музичні здібності, а також підготувати постанову рук для подальшої гри на фортепіано, або гітарі та інших інструментах.

Ейдетика та сценічне виховання («Ейдос» у перекладі з грецької мови — «Образ») — це новий напрямок у сучасній дитячій психології, спеціальна методика орієнтована на розвиток образного мислення у дитини. Вона активно застосовується для навчання малюків дошкільного віку, дуже до вподоби дітям, оскільки використовує в якості основи прості ігри. Виходить, що замість нудного зубріння, інформація засвоюється через асоціації, що дуже сприяє розвитку асоціативної пам’яті. Ейдетика для дітей корисна ще і тим, що допомагає розвинути фантазію, направити її в потрібне русло. Головним принципом ейдетики є сприймання і запам’ятовування лише тої інформації, яка засвоюється легко, а головне із задоволенням. 

Сценічне виховання — діти в ігровій формі вчаться перевтілюватись в інших персонажів, звірів, за допомогою музики вгадувати та відтворювати емоції (радість, сум, страх, злість, серйозність). Також, діти вчаться правильно та артистично триматись на сцені, викладач розповідає та показує дітям — поклони, реверанси, як правильно тримають свої інструменти виконавці, як потрібно сидіти за роялем та ін. Все це треба робити театралізовано, а діти мають повторювати за педагогом.

Гра на кольоровому піаніно — завдяки чудово розробленій сучасній арт-методиці «Кольорове піаніно», художнього керівника музичної школи ім. І. Карабиця, піаністки та викладача вищої категорії — Євгенії Шимко, діти вже з першого заняття, вчаться грати на дитячому піаніно з різнокольоровими клавішами, знайомляться з нотками, кожна з яких має свій колір, і для закріплення матеріалу додається нескладна пісенька.

Гра на шумових інструментах. Відчуття ритму — це одна з найголовніших музичних здібностей, без якої неможлива ніяка музична діяльність. У цьому віці діти вже можуть грати на бубні, дерев’яних ложках, брязкальцях, музичних молоточках, барабані, дзвіночку. Вони знайомляться з металофоном та ксилофоном, інструменти, які надзвичайно їм подобаються. Обов’язково, діти вчаться грати невеличкими ансамблями на шумових і ударних інструментах, це є дієвим засобом розвитку музичного сприйняття і слуху, музично-ритмічних здібностей, пам’яті, психічних процесів — мислення, уваги, асоціативної фантазії, розвитку дрібної моторики, рухової реакції, що дуже важливо для дітей дошкільного віку. Створення таких ансамблів — це чудовий спосіб розвитку метро-ритмічного слуху у дитини.

Навчаючись грі на різноманітних музичних інструментах, діти відкривають для себе світ музичних звуків, усвідомлено відчувають і розрізняють красу їх звучання.